Monday 26 January 2015

5th grade. January


Grammar
    • I/He/She (visited) Kenya.
    • Did you/he/she (walk)? Yes, I/he/she did. / No, I/he/she didn’t.

      ACTIVITIES

      Past tense regular verbs
Vocabulary
Lenguaje clave:
    • talk, shout, walk, jump, hug, kiss, work, help, live, visit
    • watch a film, play the guitar, tidy (my) room, look after (my) brother/sister, walk the dog
    • pollution, breathe, pick up (v), aluminium, glass, endangered (adj)
Lenguaje Reciclado:
    • In the morning/afternoon, evening
    • La familia
    • Los continentes
    • Días de la semana
    • Colores
    • Animales salvajes 
Phonology
    • Comparar los sonidos /ed/ 
      Detrás de las consonantes sonoras b, g, v, z, , , m, n, ŋ, l, r et
       el -ed final se pronuncia como la d de día, como en live /d/

      Detrás de todos los sonidos vocálicos, 
      el -ed final se pronuncia como la d de día. Fíjese que en estos casos también la -e se queda muda, como en played  /d/, 

      Para los verbos que se terminan en d o t
      el sonido final del -ed sse pronuncia -id, como en visited /ɪd/ y 
      Detrás de las consonantes sordas p, f, s, k, y  
      el -ed final se pronuncia como la t de tigre,

      como en watched /t/.

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